سخن روز /
با حضور عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور؛
آیین تجلیل از تعاونی های نمونه قم برگزار شد
1403/06/25
به گزارش پات، آیین تجلیل از تعاونی های نمونه استان با حضور علی حایک عضو هئیت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، محمد رضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مسعود مکارم مسئول نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم، مجید حمیدی مدیر تعاون روستایی استان، مدیران عامل شرکت تعاونی روستایی و کشاورزی، تولید و زنان روستایی استان برگزار شد.

⬅️دکتر حایک عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور در این مراسم ضمن تشکر از فعالیت های شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی استان قم در حوزه امنیت غذایی و حمایت از تولید کنندگان این بخش اظهار داشت: خرید تضمینی جو و حمایت از کشاورزان در 16 استان کشور انجام شد که استان قم نخستین استانی بود که پس از ابلاغ دستورالعمل های خرید ، محصول جو کشاورزان را تشکل تعاونی روستایی با قیمت تضمینی خرید و از تولید محصولات کشاورزان قمی حمایت کردند .

⬅️وی در ادامه به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و بیان داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و منویات رهبر معظم انقلاب راهی جز تقویت، گسترش و حمایت از تعاونی ها وجود ندارد.

⬅️عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور افزود: تحقق عدالت اجتماعی و ارتقای کارآیی بنگاه های کوچک اقتصادی کاستن از مسئولیت اجرایی دولت و واگذاری مدیریت به بخش خصوصی جز از راه تقویت و گسترش تعاونی ها امکان پذیر نخواهد بود.

⬅️در ادامه این مراسم مدیر تعاون روستایی استان قم با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت های شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی استان در زمینه امنیت غذایی و حمایت از تولید کنندگان بخش کشاورزی گفت : علیرغم وسعت کوچک و محدودیت های آب و هوایی ، استان قم رتبه سوم تولید تخم مرغ در کشور را داراست و با تولید روزانه 250 تن تخم مرغ علاوه بر تامین نیاز مردم شریف استان ، توزیع در کشور و صادرات به برخی کشور ها را هم در قالب شرکت تعاونی های کشاورزی مرغداران به عهده دارند .

⬅️وی ادامه داد : 15 هزار نفر بهره بردار بخش کشاورزی قم با تجربه و دانش بومی توانسته اند نقش مهمی در امنیت غذایی استان ایفا نمایند .

⬅️مجید حمیدی افزود: مردمی ترین بخش در حوزه اقتصادی کشور بخش کشاورزی و تشکل های تعاونی است و قوام بخش کشاورزی استان قم نیز از همین تشکل های تعاونی و فعالیت های آنان است .
تعداد مشاهده خبر403 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :2 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal